fredag 30 januari 2015

Fortsatt gråvinter!


Människan blir allt mer bekväm har jag föstått från många undersökningar, nu har jag sett att detta gäller även grågäss! Dessa kom sakta promenerande över åkern, jag såg ingen orsak, det var bara OK att gå!

Österlen är nu fyllt av vätar, överallt. Överallt följer det med måsfågel. 

Gråtrut. Ska jag gissa på 3-K. Lita inte på detta för jag kan det inte! Det skulle då vara en fågel född 2013.

Här är en adult gråtrut med sina rena fina färger. "Blåtiran" är en vinterdräktskaraktär.

Jag börjar sakta, sakta finns mig väl till rätta med alla dessa måsfåglar!

Jag gillar också det lilla kärret, dammen eller vad jag ska kalla det. Nu är de flesta sådana fyllda av gräsänder.

In mellan de gamla pilarna ser man miljön som många tycker om, rörhöna, gråhakedopping t ex. Snart kommer de igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar