fredag 13 mars 2015

Det var återigen en sådan morgon.....


Det är jag som vaknat tidigt och väckt Casilda för att få komma ut till gryningen.....

....hon är sur hela morgonpromenaden....men det är värt det!

I villakvarteret som jag har i ryggen här, spelar turkduvorna på takåsen, grönfinkar sjunger, en ensam gulsparv räknar fortfarande till sju.....härligt, härligt!

Rådjuren är ute här i gryningen...

....och förebilden till Akka (har ni sett skulpturen utanför Skurup) möter morgonen på en stolt morgonpromenad med frun....

Ett moln av måsar! Det är lätt att glömma att skrattmåsar till stora delar är flyttfåglar. Just idag, och här, där jag är, har några tusen skrattmåsar funnit nöje i att samlas......jag hinner precis ta några bilder innan molnet försvann ut mot havet.

Havet! Hela förmiddagen solglittrande!

Jag önskar alla att ha tillgång till hav!

...se dessa bränningar sakta slå in mot stranden....

....där molnet av skrattmåsar blivit drivor av krokus!
Fredagen 13 mars 2015!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar