måndag 30 september 2013

Falsterbo

När jag kommer till Nabben i det tidiga gryningsljuset möts jag av några vitkindade gäss på en av golfklubbens fairways. Säkert fint bete!

 Utanför kusten är det tätt med vindkraftverk

När vi tröttnat på morgonsträcket på Nabben drog vi oss till Ljungen. Detta är min favoritskådarplats när höststräcket pågår! En underbar plats! Idag bjuder dessutom vädret på skönt sensommarväder.

Intresset för Ljungen delas av ett gediget sällskap av naturvårdsarbetare. De har en liten paus just nu men är snart igång igen!

Vänder jag mig om så hittar jag - skådarna - som drar nytta av naturvårdsarbetet och bara njuter!

 En systemkamera, ett 500 mm tele, en telekonverter 1000 mm. Koncentration! Nu jäklar kan de komma!

Örjan är också kocentrerad, kanske en havsörn i blickfånget?

Nej, den här gången var det vitkindade gäss. Sköt om er, vi ses till våren!



Allt medan naturvårdsarbetet är återupptaget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar