torsdag 2 augusti 2012

Jag har gått vid en landsväg...

....en varm dag i början av augusti. Solen steker trots att klockan bara är nio, det är 22 grader varmt. Jag går utefter havet, en svag bris svalkar hjälpligt. Lisa, som är med mig, flåsar lätt i värmen. Jag förstår att promenaden får bli kort, det är för varmt för vår hund.

Jag kan aldrig se mig mätt på detta hav och dessa miljöer vid havet

I solgglittret i havet kommer en seglare förbi.

Det "småpratar" hämplingar....tornseglare svirrar....sånglärka sjunger....en gråhäger står blick stilla vid havskanten....

Jag njuter av detta virrvarr som naturen skapar i dessa utrymmen som finns utefter vägen....rödklint, stånds, pestskråp, krusskräppa....

 .....renfana, cikoria....

.....blåelden blommar fortfarande...

....palsternacka...


...stor ängssyra....

 ....harklöver....

....rödklöver...

 ....ullig kardborre....barndomens "kastvapen" fastnade ofelbart på kläderna....

 .....praktkungsljus.....

.....renfana....det här ett foto jag är nöjd med...ser ut som stora träd i en tropisk urskog....

.....rödmire....



....bolltistel...

 ....rödklint, pestskråp, krusskräppa och stånds....

....och överallt havet....

En knapp timmes promenad en förmiddag i augusti!

2 kommentarer:

  1. Att det finns så många vackra blommor i Guds natur! Och att du kan namnet på dem alla. Fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Nja, om du granskar så ser du två bilder utan namn. Man har alltid något nytt att lära.

    SvaraRadera