torsdag 24 januari 2013

Bland sanddyner på Österlen?



Efter snökanonen för några dagar sedan tar jag en liten tur för att se var snön tog vägen. Marken är inte snötäkt. Det ligger lite snö i fårorna.

Men så hittar jag den! I bruna sanddynsliknande drivor!


Det har skapats fantastiska formationer!


Ett par meter höga, fem meter från i stort sett barmark! Fascinerande! 
 
 
 


Jag förstår alla sägner och sagor som finns runt Bolshög. Den är gåtfull, vacker och månen lyser över den. Tjusigt!


När jag kommer närmre ser jag fåglarna som hittat sitt träd.


Kråkor, råkor, kajor. Sådana här blandade kråkfågelflockar drar ofta fram här. 


Strax intill här på en sträcka av 2 km ca, såg jag fem ormvråkar, tre röda glador, en tornfalk och en havsörn. Det var fjärde havsörnen i år! Jag känner våren nafsa i hasorna!

Här är en av ormvråkarna.


Solen börjar gå ner och färgar kråkbröstet lätt rosafärgat. En skön dag på Österlen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar