lördag 6 september 2014

Falsterbo Bird Show - 2014


Ja, Falsterbo, here we come! Men, vad är detta! Igenbommat!

Nåja, jag kom in, och många med mig! Detta är årets stora mingelfest för fågel-skådare/älskare!

Till min stora glädje möter jag KFV nästan direkt vid ingången. Härligt!

 Det är stort! Kolla flaggparaden! Jag mötte portugisiska skådare som jag kunde prata med om vår resa till Portugal i våras! De gav 100% garanti att få se  små- och stortrapp om jag köpte en resa av dem! Jag tror dem också!

Tubkikaruppställningen var välfylld hela tiden!

Och det fanns många tubkikarutställningar!

Kolla här! Rena fyndet! Bara 9900:-!!!!! För stativet!

Här pågår också en trollsländeexkursion knutet till det sländprojekt som pågår i Skåne! Gillar det!

Alla intressenter på plats! BirdLife Sverige, Club 300, Naturbokhandeln, Naturskyddsföreningen, KFV...

....liksom Lars Jonsson, kanske vår störste fågelkonstnär just nu!
  
När jag tar mig till utgången har det fyllts på i KFV-ståndet!

Jag vill uppleva gamla minnen och tar mig till Ljungen och får knappt tag i någon parkeringsplats! Det är en helgdag för fågelskådare detta. I det vackra sommarvädret var det däremot ingen fart på fågelflytten! Men, havsörn, ormvråk, bivråk, sparvhök, lärk-, sten-, tornfalk, fiskgjuse och brun kärrhök blev det ändå! Falsterbo levererar alltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar