lördag 4 april 2015

Pulken - tranalternativet!


När jag kommer till Pulken, parkerar bilen på en väldigt välordnad p-plats....då vill jag närma mig mängden tranor, dessa tusentals tranor....med lite försigtighet. Stå här, ta in, lyssna in....njuta stunden.

Det som på håll ser ut som en stenmur i skogskanten visar sig vara..... 

...levande varelser, tranor....6000....

....och där borta står skådarna redan i den fina transkådartornet. För det är tranor man tittar på i Pulken!

Ja, visst! En färgskimrande stare underhåller från tråden.....men, det känns lite....tomt!.

Tranorna är många! Tranorna ses bra! 




Till och med en pilgrimsfalk besöker Pulken....men....
....jag saknar min storspov, mängden trumblande tofsvipor, några ljudligt låtande strandskator! Men ett bra alternativ till Hornborgasjön för transtudier är det absolut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar