onsdag 7 oktober 2015

Vatten - bara vanligt vatten, men massor!


Det är hård sydostlig vind! Vinden kommer med 40-45 km/tim. Det är svårt att stå stilla.

Jag är ute för att skåda fågel men det imponerande havet blir mer intressant.



 Ibland blir havet berg som vältrar sig mot mig.



En landkrabba som jag känner att de mäktiga naturkrafterna släppts fria runt mig.



Överallt dånar, skummar vattenmassorna

Så fantastiskt!



 Hela tiden pågår också ett fågelsträck, till synes utan att påverkas av den hårda vinden.

 Det är säkert 2-3 m mellan topp och dal när vågorna kommer.

 När de värsta orkanerna rapporteras, handlar det om vindhastigheter på upp emot 200 km/tim. Jag vill inte vara med då!

Flock på flock av flyttande fågel pumpar på. Mest ejder och prutgäss!

Skummet yr när vågorna slår in mot hamnpiren.

Notera vågkammen som syns över piren i högerkanten!
Fram till 11.30 hade 12000 ejdrar passerat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar