onsdag 20 april 2016

Hornborgasjön - lite trandans!


Det är lite dagen efter i trandansen! Bara 3000 här! De 25000 har dragit sin kos!
Men visst påminner detta landskapet om de spanska korkeksskogarna som är tranornas vinterviste.

Det som skiljer är traktorvägen, där varje morgon en traktor kommer och sprider ut 100-tals kg korn för våra befjädrade vänners väl.

Jag har ingen aning om vad den mäter, men "jag lovar, minst så här stor, minst alltså, säkert en bit större, kanske så här!!! Aldrig sett större!"

"Ja, ja, dra den om Rödluvan också....jag tror....(gäsp)....jag tar en lur!"

Men under korkekarna......

2 kommentarer:

  1. Trevligt med alla tranorna. Själv blev det fotografering av hägrar idag. /Urban

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg något om att du fått upp gömslet för hägerfotografering! Trevligt!

      Radera