tisdag 11 april 2017

100 000 besökare från 105 länder!!!

Den 4 oktober 2011 gjorde jag det första blogginlägget i  SKÅDA! Fågel, natur, kultur på Österlen.

Idag passerades 100 000-gränsen när det gäller antal besökare på bloggen. I skrivande stund är det 100 049, de kommer från 105 olika länder. De senaste fem länderna är Slovenien, Jemen, Aruba, Irak och Bahamas. Land nr 100 var Oman.

Flest besökare kommer, förstås, från Sverige, sedan följer USA, Ryssland, Tyskland, Frankrike, Ukraina, Litauen, Polen, Portugal och Danmark

Flest besökare har sidor om "Christiansö - sagoön öster om Bornholm", "Waldemarsudde och Lars Jonsson", "Hjälstaviken - ett Uppländskt fågeleldorado", " Skanör - Falsterbo", men även sådana som "Kollar hundar", "Från Verkasjön till Hallamölla" och "Grått, grått, grått"

Tills nu har det idag varit 193 besökare från 6 länder, av dem har 125 varit från USA!

Ja, det var lite statistik från åren och bloggarna som gått. Det viktigaste av allt, det är ett jäkligt roligt sätt att dokumentera sitt egna liv och det liv jag deltar i.

Här tar jag med första blogginslaget. Jag njuter minst lika mycket idag av det Österlenska landskapet, som jag gjorde då oktobermorgonen för 6 år sedan.

Morgonpromenad

Med hunden nosande i det morgonfuktiga gräset går jag utefter allén med 52 körsbärsträd ner till havet. Solen bryter sakta igenom horisontlinjen. En turkduva "sjunger" och flyger ut över åkern. I det röda morgonsolskenet brinner vattnet. Strandhällen, slätslipad av tusenåriga havssvall ligger glödande som en jättegrill. Gråtrutarna har ännu inte börjat sitt intensiva sökande efter mat utan ligger lojt i vattnet.





 I det röda morgonsolskenet brinner vattnet.


 Strandhällen, slätslipad av tusenåriga havssvall ligger glödande som en jättegrill.

En oktoberdag i Simrishamn tar sin början!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar