tisdag 19 februari 2013

Ännu en grå februaridag!

 
Om ett par månader sjunger sommargyllingen här i lövvalven på Gislövs stjärna. Nu är det slaskigt blött och tyst. Några koltrastar är mitt enda sällskap här just nu. De smyger om kring som råttor i fjolårets prasslande lövhögar.
 
 
 
Solen bryter igenom molntäcket som legat över oss alldeles för många dagar. Det känns skönt!
 
 
 
I det täta grenverkets snökristaller börjar det gnistra i solljuset. Prasslet från fallande droppar ökar märkbart när solen kommer fram.
 
 
 
Fjolårets eklöv är fortsatt dekorativa....
 
 
 
....snökristallerna gnistrar....
 
 
 
....och murgrönan slingrar sig runt stora stammar...
 
 
 
....likväl som runt en buskgren....
 
 
 
I det desperata letandet efter vårtecken får jag nöja mig med dekorativa fjolårslöv.
 
 
 
Här är danspalatset i Gislövs stjärna, mitt i skogen!!
 
 
 
Vägen hem tar jag över Brantevik, stannar till och tar några foton. Här är Hamngården, just nu aktuell i TV, "Drömmen om landet".

 
 
 
 
Och i hamnen ligger knölsvanparet, även de väntande på vår!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar