fredag 22 februari 2013

Österlen - så underbart vackert, även på vintern!

 
 
Jag tycker inte om snö! Men det är vackert! Jag tycker inte om vinter! Jag vill ha vår! Vad gör man? Man står ut! Njuter av det som omgivningen ger mig!
 
 Detta är Österlen på vintern. Snön accentuerar det fantastiska landskapets mjuka linjer. Var kan du möta detta på annan plats?
 
 
 
I det vita landskapet flyter gårdar omkring likt öar på ett hav. Här Gunnarshög, centrum för rapsoljetillverkningen på Österlen
 
 
 
Detta är inte renskiljningsområde vid Abisko! Detta är snötackta betesmarker på Österlen. Men visst är det vackert!
 
 
 
Den mest modernistiska konstnär kan inte åstadkomma vackrare inristningar i ett landskap!
 
 
 
Jag blir ibland andlös när jag ser skönheten! När man tar sig tid att se! Ta till sig! Carpe diem!
 
 
 
Det blir bild efter bild!
 


Jag kan till och med glömma att jag inte gillar vinter, men jag längtar vår!

2 kommentarer: