tisdag 13 mars 2012

13:e, men tisdag......

En fantastisk morgon....dessa morgonpromenader slår det mesta.....


Gatlyktorna har nyss slocknat, men här tänds den riktiga lampan....sånglärkorna spänner drillparaplyer över mej....gråtrutar grockar grovt.......en mjuk melodisk koltrast stämmer i....


....vintergäcken och snödropparna fullkomligt väller över nymornade rabatter......


"landet syns långt idag, och vattnet minst ett par mil", vad skönt att promenera i detta och lyss till Carl-Anton i sitt inre.....


 ...här ute ligger alfåglar....jag vet inte hur många, jag ser dom knappt i kikaren.....men jag hör...."a-alli-o a-alli-o a-alli-o", en mäktig kör.....att man får uppleva detta är knappt förståbart.....jag delar min glädje över morgonen med en morgonpromenerande matte med hund.....jag får tala om för henne vad hon hör därute.....hunden luktar mer intresserat i busksnåret.....


...turkduvorna spelar i morgonljuset och hormonstinna ringduvor flyktspelar överallt.....en ringduva ger sig på att övertyga mej om att "du bör försvinna här huserar jag"....


....Lisa och jag går sakta hemåt....Lisa njutande av varje liten kvist, eller grästuva som tidigare besökts av kompisar.....


.....hasseln är beredd.....

 ....hällmarkens mossor är sönderhackade av aktivt bomaterialsökande skator......


....och med en knölsvan lugnt födosökande säger vi farväl till morgonen och VÄLKOMMEN VÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar