fredag 3 maj 2013

En heldag med fåglar i solen!!!!!

 
 
Det var sommar idag! Jag gick i skjorta och njöt.
 
Skåne börjar så sakta blomma!
 
 
 
En rödbena njuter också av dagen....
 
 
 
....och det finns mycket att njuta av....
 
 
 
....storspoven, denna underbara fågel, slår drillande ner intill mig...
 
 
 
....börjar söka i gräset....
 
 
 
....det killar på magen, skönt att ha verktyg mot sådant....
 
 
 
....en grönbena letar också mat....
 
 
 
....tusan också, att man måste dyka för att få i sig något....
 
 
 
.....en gulärla hör också detta ängslandskap till...
 
 
 
....den är på kusinträff, sädesärlan har redan kommit....
 
 
 
....en gravand känner sig lite störd....
 
 
 
....jaså, bara ett gäng störiga grönbenor....
 
 
 
.....buffén serverad även för dem....
 
 
 
.....liksom för brushanen med sin brushöna....
 
 
 
....festklädseln är på....
 
 
 
....underhållningen har kommit! Sånglärkan är klar....
 
 
 
....jag kör igång, jag är hungrig....
 
 
 
....fler som börjat?
 
 
 
....Va, menar ni mig?
 
 
 
Bregottfabriken har hunnit långt på morgonskiftet....
 
 
 
....och i en solig glänta intar en hare sin frukost...
 
 
 
...storken närmar sig med majestätiska steg....
 
 
 
....den kollar verkligen maten noga...
 
 
 
....anlägger den filosofiska minen....
 
 
 
....och väntar på den lilla lärkan grå så svår att observera...
 
 
 
....kommer de inte igång snart? Ett gäng gluttsnäppor har slumrat in....
 
 
 
....medan sävsparven sjunger upp...
 
 
 
....lövsångaren stämmer in....
 
 
 
 
 
 
....medan trästocksflodhästen slappar, säger Tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar