onsdag 12 februari 2014

Med ögon på våren....


Våren har just nu etablerat sig rätt rejält. Idag hade jag ett tiotal sånglärkor över mig och en havsörn passerade. En gammal vitstjärtad fågel, så fantastiskt vacker och mäktig. Och i majsåkern står ett par rådjur och tittar storögt på mig.

 En ormvråk håller också ögonen på mig.

En gåsflock, en prydnad i landskapet!



Även här är kollen på omgivningen skärpt.

Men i bergandflocken är det lugn och ro. Det är ett 60-tal som samlats i Skillinge idag!

Ormvråken tog en sakta lov över närmaste markerna men återkom till sin stolpe och spanar vidare....

.....i bergandflocken råder total stillhet.....

....rådjuren drar sig så småningom in i buskmarkerna intill! Det är med skön känsla jag drar mig hemåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar