lördag 28 juni 2014

Mandelmanns trädgårdar

Mandelmanns trädgårdar är nog inte likt något jag sett tidigare! Mandelmann själv lufsade framför oss när vi kom in.

 Bland det första jag möter är ull.....utlagd på marken....läser på en lapp att det är en utmärkt marktäckning och samtidigt skydd mot sniglar! Detta gillar jag!

Här finns sittplatser lite överallt


 Härliga plantor! Planterade varierat för att ge kraft åt varandra och skydda varandra. Mandelmanns ekologiska tankesätt går igenom hela tiden.

Mandelmann själv pratar med lite besökare, efter att nyss hängt på en tyngd på en gren i ett äppelträd. Ständigt igång!

Det finns mycket vatten i trädgårdarna.

Bin är en självklarhet i Mandelmanns ekologiska trädgård!

Som sagt, mycket vatten.

En amaryllis mitt i sommaren, ja. här är allt möjligt!

 Jag trivs här! Här finns en innerlighet! Det känns så skönt att strosa runt här!

Ännu en plats för vila och kontemplation.

Så dyker Mandelmann upp igen, som maskinförare!

Landen är välskötta!

Hur många höns för leva så här? Det är så underbart att gå omkring och känna hur livsglädjen finns runt mig, från höns, grisar, växter....



Mera vatten, i ankdammen...

Vackra blommor

Det är riklig grönska att gå omkring i! Alla trivs!

Fler växter.

En kristallkrona i växthuset blir på något sätt självklar! Varför ska det inte finnas en kristallkrona i växthuset? Notera också aprikoserna strax intill.

Kattungen som springer omkring...självklar!

Vi fikar i växthuset. Jag äter den bästa mandelkaka jag någonsin ätit! Lite avundsjukt ser jag på hur långt vindruvorna kommit.


Detta gillar jag! När jag ser vad som åstadkoms här, varför all denna besprutning? 

Vi besöker även den prydliga affären innan vi åker hem....

.....naturligtvis är Mandelmann här....också! Fantastisk man i en fantastisk miljö!

Även vägen dit är en upplevelse!

Det är så härliga miljöer! Mandelmanns trädgårdar, 6 stjärnor av 5!

 På väg hem hittar jag detta hemma i Simrislund! Vad? Ingen aning själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar