tisdag 16 juni 2015

I väntan på Air Condition!


Höjden av optimism är väl att reparera AC:n i bilen efter att upplevt denna kalla vår! Men så gör jag och det leder till en väntetid utanför Kivik när bilen repareras. Det blir en fotopromenad!

En rådjursget med kid blir dagens höjdare!

Men först, nyponrosorna blommar riktigt vackert nu!



Som sagt, jag stötte på ett rådjur med kid. Det är ofrånkomligt ett bedårande möte!


Det är väl något av det sötaste i naturen?

 En underbar miljö de lever i, med en skön utsikt över Hanöbukten!

 Jag fortsätter och hittar en liten damm med en ordentlig plantering framför.

En genuin skånegård med en traditionell trädgård. 

En åker som skördas blir en attraktiv matplats för traktens glador! Som mest samlades elva stycken vid den här lilla åkern.

Rosenhagtorn

En vanlig syn är dessa halmrullar. Vackert? Ja, vars, bättre än alla dessa plastemballerade rullar som ligger överallt i alla fall.

Utsikten är ju fantastisk!

Den gamla typen av äppelodling med "riktiga" äppelträd tilltalar mig....

....men jag hittar också sådana här där inte ett grönt strå växer mellan äppelträden! Är det verkligen bättre med svenska äpplen om det ser ut så här i odlingarna?

 Men ögat har mycket att njuta av!
Nu, är jag redo för en VARM sommar!




2 kommentarer: