fredag 23 januari 2015

Jag väntar en bra dag!


Varje dag när solen skiner börjar vi dagen så här! Det är tre grader minus, den första ordentliga frosten är här. En gnistrande vacker soluppgång!

Bornholm svävar ett stycke över vattnet i morgonrodnaden! En fiskebåt är redan ute.

 

Stillheten omger mig. Jag och statyn njuter!

Allt färgas i mjuka pastellfärger. Havet spegelblankt!

Det är en stund, den där stunden strax innan solen bryter igenom, när naturen tycks ta ett extra lugnt andetag innan dagen är igång på allvar igen.


Ormvråken tycks lika tagen av morgonstunden som jag.

Den sitter lugnt kvar, tycks inte se mig. Islandströjan är på!

En mjuk sol skiner på den, ger glans i ögat.

 Så skönt att kunna sitta en stund och njuta av morgonen tillsammans med en ormvråk. Den är kvar när jag lämnar platsen.

Österlen kläds in i ett rimfrosttäcke. Landskapet blir också det pastellfärgat, vackert!


Knölsvanarna ligger i rapsfältet och låter sig inte störas av lite kyla.

Vid Tommarpsån sitter ännu en ormvråk och låter dagen vakna.
 Jag väntar en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar