måndag 24 november 2014

Fäll upp blixten!


Idag var en dag när jag inte ville gå ut, men gjorde det! Totalgrått! Kameran protesterar och kommer med uppmaningen - Fäll upp blixten! Jag förstår kameran!

Klockan är halv tio, tjockt, grått molntäcke. Hård kuling i vindbyarna.

En havstrut har sökt lä bakom ett stenblock....

....medan en storskarv envist kämpar mot vindbyarna som vill blåsa bort honom från stenen.

Nu börjar det regna. Gråheten och mörkret tilltar. Det smattrar mot bilrutan på vindhållet.

Det är på gränsen att det går fotografera. Jag inser att det blir grovkorniga bilder. Havet är upprört.

Allt blir till gråskala. Inga färger! Här brukar Bornholm synas. Jag ser inte femtio meter!

Jag känner ändå en upprymdhet att möta riktigt dåligt väder! Regnet smattrar mot rutan.

De är inte många, men en och annan trut trotsar regnet och vinden.

Det är ett fascinerande skådespel!

Regnet avtar, inåt land är även vinden mjukare. Här intill fågelskrämman höll några sånglärkor till, påminnande att om några månader spänner de åter sina tonräckor över sommarvarm himmel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar