söndag 20 april 2014

Arla morgon


Jag kommer ut tidigt idag. I morgonljuset ser jag bara silhuetter av strandskator och kricka.

En tidig råbock promenerar omkring....

....vankar lite fram och tillbaka....

.....och lägger sig och som jag njuter av morgonen!

Döm om min förvåning när det återigen är en ljungpiparflock på plats!

I gråhakereviret ställer en tredje gråhakedopping till oreda. Det blir ett mycket högljutt bemötande och många våldsamma jakter på vattnet innan paret får iväg inkräktaren och lugnet lägrar sig igen.

Ännu ett rörhönerevir är etablerat!

Värmen (+19 igår) driver fram sådden i en rasande takt.

Vackra mönster blir det också!

I den redan högvuxna gräsvallen sticker en hare upp huvudet för ett nervöst granskande om jag möjligtvis är en farlig individ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar