lördag 19 april 2014

Galleri Holmby


Det fanns 52 invånare i Holmby sista december 2010, befolkningstätheten är 6,5 invånare per hektar. Dessa fakta är vad som finns i Wikipedia om Holmby.
Jag vet nu, efter besök i Holmby, att där finns ett galleri! Det ligger i en f d folk- och småskola som är byggd 1874, inte 1891 som står på huset. Det var då den byggdes till!

Jag går in här för att utställningen handlar om fågelkonst. Jag fastnar direkt för hur gamla fönster kan användas! Gillar det!

"Kråka i dimma"

Storlommar målade på gamla trädbitar!

Tekannor i stengods! Den närmaste lilla tekannan med tillhörande kopp, genialisk! Med utsökt design!

Stjärtmesar

Lärkfalk. Litografi av Bo Lundvall. Underbar!

Den större hackspetten som klättrade på sin trädstam

Interiör från Galleri Holmby

Det är en fantastisk dag! Solsken, 18 grader varmt och praktiskt taget vindstilla. Här finns en oas för den som gillar god konst och njutning! Just detta, mest för galleristen att njuta av  om besöken glesnar!
Jag hittade också en litografi av Gebbe Björkman "Domherrar" som såldes för 1900 kr. Nr 205 av de 270 exemplaren hänger på vår vägg! Det finns alltid guldkorn att finna. Jag tycker Galleri Holmby är ett!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar