måndag 28 mars 2016

Gustavs strand och den nya hamnlooken i Simrishamn!


Nu är den klar - den nya hamnlooken. Det är en fantastiskt vacker annandag påsk när jag första gången möter den helt färdiga hamnpromenaden. Där möter jag också den sandstrand , Gustavs strand, som vållat diskussion i stan.

Visst är det ett positivt intryck jag får när jag premiärgår nybygget. Bänkar och utbyggnad verkar uppskattas av morgonens flanörer.

Utanför segelsällskapets lokal har tillkommit en trevlig prydnad. Fint!

Jag gillar det jag ser och inser att detta tillför ytterligare en dragningskraft till den redan så välbesökta hamnen.



Kopplingen mellan kiosker, samlingsplats och småbåtshamnen har stärkts....

.....och fortfarande finns det plats för några grågäss att njuta på gräset framför Hotel Svea!
Klart tummen upp för den nya promenaden!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar