lördag 26 mars 2016

Niklas Aronsson - konstrundan 2016


Jag har sett tavlor av Niklas Aronsson och gillat dom. Nu är det dags att möta Niklas måleri i verkligheten! Jag vet inte vad stället heter, men det är välkomnande.

Bland utemöbler och konst hittar jag levande konst - de ser ut att trivas när husse och matte är och fikar, kanske!

Niklas Aronsson - det är ljus - det är sommar - det är Österlen!

Jag ser denna vy, gång på gång, men Niklas lyckas fånga känslan, och inte minst ljuset!

Jag tycker mycket om Niklas sätt att måla skugga och sol. Härligt!



Detta är Österlen!

Även bakgården är ett motiv!

På våningen under Niklas utställning säljs det kläder och diverse ting.

Njuta lite i syrénbersån?
Niklas Aronsson - min favorit på konstrundan! Österlenljus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar