lördag 14 december 2013

Nya upptäckter i grannskapet!

Jag går min promenad i kvarteret. Lisa lufsar med. Det går långsamt och värdigt för Lisa nu för tiden. Jag har tid att se och upptäcka!

Idag, 14 dec hittar jag det här! Jag har ingen aning vad det är, men det blommar! Fantastiskt!

Varför har jag inte sett detta tidigare? Ett blommande träd mitt i december!

 Liksom i många städer har Simrishamn brett ut sig, lagt beslag på åkermark, köpt in gårdar. Här i Simrislund ligger själva gårdsbyggnaderna kvar mitt bland den nyare byggnationen.

Jag har funderat en del på hur man ska fotografera de här husen, men i vårt lufsande runt här hittar jag vinklar jag gillar.

Jag vet inte om det är vackert, men dessa raka linjer som finns i byggnaderna tilltalar mig. Allt är rakt, strikt, fyrkantigt. Totalt annorlunda än det grå, luddiga mjuka väder som omsveper oss just nu.

På den tiden byggdes även ladugårdarna med vackra fönster!



Hemma i trädgården har hasseln stora hängen, förberedelse för våren?

Samtidigt konstaterar jag att årets sista jordgubbsblomma frös i den första frostnatten för ett par nätter sedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar