måndag 1 april 2013

Skånes djurpark - djur och fågelbilder!

 
 
Samtliga bilder i detta blogginlägg är tagna på Skånes djurpark.
Det finns en tvehågsenhet över om djurparker är bra eller inte. Ska en fågel som kungsörn leva ett liv i en voljär? Jag är inte den som vill avgöra det! Jag ser vad vi människor ställer till med i naturen. Hur många örnar dödas och skadas av människor varje år? Jag ser också hur väl skötta denna djurparks djur blir och i hur många fall parken hjälper till att rädda utsatta djurarter.
Jag har tagit ställning! Jag är för (välskötta) djurparker och är bl a fadder åt kungsörnen på Skånes djurpark!
 
 
Kungsörnens öga!
 

 
 Lappugglan ser mildare ut, men kan vara nog så vass om man närmar sig en boplats lite oförsiktigt.
 
 
 
 
Vit stork har återkommit som häckfågel i svensk fauna efter betydande insatser från Projekt Stork där Skånes djurpark varit en del.
 
 
 
Sångsvanparning.
 
 
 
 
 
 
På iskanten står skrattmåsar och några trutar.
 
 
 
En vildkatt njuter i solskenet som bara katter kan!
 
 
 
Räv är ett våra vackraste djur!
 
 
 
Djurparkens fyra ryska ungvargar är en del av det program som ska stärka vår vargstam på sikt.
 
 
 
Lodjur
 
 
 
Fjällräv, ett fantastiskt näpet, litet djur.
 
 
 
Dovhjort
 
 
 
Fjälluggla
 
 
 
Slaguggla döljer sig bakom ett grenverk
 
 
 
Hornuggla
 
 
 
Visenter
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar