måndag 15 april 2013

Till Öland på årets gråaste dag!

 
 
Öland! Närmast en helig plats för alla fågelskådare.
 
Men idag, den 12 april, blir det en besvikelse. Tjock dimma hela dagen...grått...En röd flishög riktigt suger åt sig blicken i allt detta gråa.
 
 
 
Jag inser att detta med fågel kan jag glömma. När det är som tjockast ser jag kanske 50 meter. Ibland ösregn!
 
Det får bli lite annat idag. Eriksberg besöktes. Platsen där Bengt Berg levde och där kanadagässens segertåg över Sverige startades. Men nej, inte öppet. Men vacker natur och helt säkert värt ett besök.
 
Brömsebro, varför inte? Alltid trevligt att möta historien.
 
 
 
På Öland blev det Beijershamnsbesök. Fotograferandet fick i stort sett ske från tornet, under tak på grund av regnandet.
 
Gångvägen till tornet från parkeringen.
 
 
 
Jag mer anar än ser piren som sticker ut i havet.
 
 
 
Lite fågel var inom synhåll. Strandskata förstås!
 
 
 
Några skärfläckor sökte föda, men det var inget större liv.... grått...regn!
 
 
 
Fågeltornet är tomt, nej det var ingen höjdardag!
 
 
 
Jag tog även en liten tur över Alvaret. Parkeringen vid Möckelmossen.
 
 
 
Vätarna är många just nu men fågelliv, nej det blev inte mycket.
 


Nåja, huvudsaken med resan börjar i morgon. Viltrehabiliterarutbildning! Ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar