tisdag 30 april 2013

Ömsom vin, ömsom vatten!

 
 
Torupa flo ligger som ett somrigt smycke. Fin liten fågellokal, framförallt under sträcktider.
 
 
 
Men allt är inte smycken! Här en upprutten gammal båt!
 
 
 
Här en uttjänt soffa!
 
 
 
Så blir det smycke igen, vitsippstiden är vacker!
 
 
 
Här ett nybygge som smugits in i en bokskog. Härligt läge!
 
 
 
Så var det skrot igen! Det är ömsom vin, ömsom vatten på dagens tur....
 
 
 
....och så lite utsmyckning!
 
 
 
....och i Glivarpa mosse ligger fortfarande rostanden kvar!
 
 
 
Den är mycket skygg, definitivt inte någon människotillvänjd individ.
 

 
 
I övrigt blev det brushane, några grönbenor, sjungande trädlärka....och förstås...glador, dessa fantastiska fåglar!
 
 


3 kommentarer:

  1. Hej!
    Fin blogg som jag blev tipsad till av min sambo som också var med på KFV-kursen på Öland. Har lagt in den på min blogglista.
    Vi på Vilthjälpen i Oskarshamn har en egen blogg som du gärna kan besöka också kfvoskarshamn.blogspot.se

    //Urban

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!
      Trevligt att träffa på likasinnade! Jag har varit inne på er blogg! Jättetrevlig! Måste bara få klart för mig vem var din sambo?

      Radera
    2. Hej igen. Min sambo var Ingrid Reyper som var där tillsammans med sin dotter Veronica. De två är med på bilden innan några av slutprovsfrågorna på det blogginlägget. //Urban

      Radera