fredag 16 maj 2014

Förgyllt Österlen - Östergyllen


 Ja, nog är det Östergyllen just nu med sprakande rapsfält och näktergalsslag i försommarnatten. Den förste gräshoppsångaren har gjort sin entrè. Det är en ljuvlig tid!

 Det tycker även dessa bruna kärrhökar! En kärrhökshona satt lugnt på en stolpe, jag tog några bilder. Lite för långt avstånd egentligen. Plötsligt dök hanen upp...

....och så sker det som ska ske en skön försommardag när känslorna svallar!

Jag känner en viss blygsel. Visst borde de fått klara ut detta utan mitt närgångna fotograferande. Parningslekar är ju förstås populärt på internet vad jag kan förstå, men då är det ju inte bruna kärrhökar som är statisterna!

Jag kollade upp den där grågåskullen jag såg som nyfödda. De ser välmående ut även om sju verkar blivit sex, men sådan är ju naturen!

Knölsvanarna vet jag inte riktigt vad jag tror om. Boet ser ju bra ut men det verkar konstigt att de inte ligger på ägg ännu. Får kolla lite närmare längre fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar