torsdag 15 maj 2014

Portugal - Några bilder från Castro Marim

Castro Marim är ett naturreservat nära den spanska gränsen. En lokal där tubkikare är ett måste. Eftersom jag bara har handkikare med mig så blir skådandet lite svårt här. Ändå ger lokalen en hel del. Tjockfot, korttålärka och inte minst hökörn!
Styltlöpare finns förstås...
  
I en ganska liten vattensamling blev det ett trevligt möte med...
.....en ägretthäger....

....kolla min svarta fot....

....och två skedstorkar....

.....samt en silkeshäger!

Sandlöpare

Vy över Castro Marim

Ett 170-tal flamingos, vilket var det klart högsta antalet vi såg på någon lokal i Portugal.

Saltbassänger och saltberg finns även här.

Iberisk varfågel, vilket få bli sista Portugalbilden för denna gången.

2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder så du får min röst till veckans blogg :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Madde! Det visste jag inte att jag var inblandad i det! Kul att du gillar bilderna.
      Kent

      Radera