onsdag 5 december 2012

Simrishamn blommar fortfarande!

 
Jag åker hemifrån, då har jag hört om snökaoset i delar av Sverige på radionyheterna. Mitt ärende är att kolla om rosorna blommar ännu. Det har varit kallt och lite snö kom, men den har regnat bort.
 
 
"Våra" vindkraftverk snurrar sakta i svag västlig vind.
 
 
Jag tar mig till koloniträdgårdarna nere vid havet.
 
 
Se där! En härlig fyllig rosenknopp!
 
 
Här har vi en ordentligt utslagen.
 
 
 
 
Nog blommar det fortfarande!
 
 
 
 
Rosorna är vackra i solskenet.
 
 
 
 
Jag går genom de gamla kvarteren i Simrishamn. Det här är säkert de mest fotograferade kvarteren i stan. Men varje gång jag går här känner jag samma glädje över att de finns.
 
 
 
 
Detta är Store Bengts strädde. I det lilla gula huset som enligt kunniga ska vara det minsta huset i Simrishamn bodde Store Bengt som i början av förra seklet var den störste mannen i stan.
 
 
 

Svaret på frågan om rosorna blommade fortfarande blev alltså: Javisst! 5 dec!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar