måndag 3 december 2012

Snöns ankomst.....

Slånbuskarna är snöimpregnerade....
 
....men fortfarande flyger kanadagässen när jag vandrar på Simris strandängar....
 
 
....det är minus 5....inte upplevt detta på Österlen förrän nu....
 
 
....den här lille gnagaren lever ett utsatt liv....
 
 
....men jag måste medge, det är vackert.....
 
 
.....havet håller fortfarande en hel del plusgrader.....
 
 
....på strandängen bevakar ormvråken sitt matrevir......har musen gömt sig?....förresten, här ser ni en av kännetecknen på ormvråk....hen bär islandströja......
 
 
....jag tar en tur till hamnen.... här ligger en fint utfärgad ejderhanne....
 
 
....och på piren står storskarvar och "luftar" vingarna....
 
 
.....och funderar på ....tänk vad bildäck kan användas till....
 
 
.....fiskebåtarna som varit ute tidigt i dag, ligger nu vid kaj.....
 
 
....och hamnfyllningen är estetisk......
 
 
.....men vackrast idag är ändå åkermarken på vägen till Brantevik!!!!

2 kommentarer:

  1. Så fantastiskt fina foton! Den första snön...så vitt och vackert....så fridfullt...

    SvaraRadera
  2. Trevligt du tycker så. Jag är ingen vinterälskare men det är vackert, det måste jag tillstå!

    SvaraRadera