lördag 8 mars 2014

Det är hett i vårskogen!!!


I en riktigt tidig morgon åker jag ut. Jag vet inte om det är jag eller gladan som är mest nymornad.

Solen har just kommit upp och belyser lite bakifrån. En vacker fågel!

 Strax efter hör jag de lite skräniga ropen från tranor. En liten samling kommer flygande. Skönt höra, skönt se!

I den lilla sjön ligger det vitkindade gäss idag.

Men...jag hör ormvråksvisslingar....letar febrilt....inne i snårskogen hittar jag paret....Fantastiskt! En ormvråksparning! Jag har aldrig fått uppleva det tidigare! Och vilka kontraster, Börringevråkshonan och den extremt mörka hanen. Paret jag följt under våren, och nu detta! Jag är verkligen överväldigad!

Det blir inte så mycket mera idag, men en trevlig sothöna visar upp sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar