måndag 31 mars 2014

Räven raskar i vassen!


Dagen börjar med en kraftig dimma. men jag tycker det är vackert!

Det är tidigt, bara några grader varmt. Det är nästan färglöst!

Så småningom stiger solen och tar upp kampen med dimman. Sover Jätten i Bolshög fortfarande?



Som ett trollslag försvinner dimman och en strålande sol tar vid. Vad är vackrare att vila ögonen på än en solbelyst fasantupp....

.....eller strandskata?

En storskarv står som en skulptur ute på en sten...

.....i solglittret!

Med solen upptäcker jag en räv, en vacker sådan. Den småtravar fram och tillbaka, nosar, luktar...

....hittar snart ner till vattnet och änderna. De måste märka den men bryr sig inte ett dugg. Är de så säkra på att räven inte hoppar i vattnet? Måste vara så!

Tänk att vara hungrig och se ett dignande middagsbord precis utom räckhåll!!!
Räven lade sig i vassen, väntade kanske på något andmisstag. Jag väntade en halvtimma, räven låg kvar fortfarande när jag åkte. Trevliga stunder naturen ger mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar