fredag 28 mars 2014

En sjö, en strand och jag!


En sjö. Spegelblank! Ingen vind! Från fjärran, tranrop! Jag fångas av stämningen. Låter mig förvandlas från iakttagare till medverkare, deltagare....

....ett konstverk, stramt, perfektion....

 ....ödlan som vandrar på stranden.....

.....en strimma av sand....

 ....en jättesköldpadda....

....nej, OK, en trädstam krälande på stranden. Var kom den från?....

....en sten och en skumboll badar tillsammans, det är nakenbad....

....stilla, allt är stilla, långt borta hör jag en storspov.....

....mönster bildas i vattnet....den böjda grenen blir rak, den raka böjd....

.....vindpinade träd ligger....och reser sig....

....blir stora träd som inte låter sig påverkas av vatten, sand....skjuter ner sina rötter och växer vidare....

....i kamratskap kramande varandra, här på stranden, vid en sjö, där jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar