lördag 19 oktober 2013

Förkylning lägger sordin....

Ja, det är så! Förkylning grasserar fortfarande.Frun börjar bli alltmer tillbaka i normal vigör och jag kommer sakta strosande efter.

Det betyder att hundpromenaderna blir de nödvändiga, inte mer. I dag var det minus 0,9 på morgonen. Men när jag går ut är det skönt väder....och vackert!

Men på  campingen, som i och för sig är vinteröppen, är det glest mellan camparna, ett hösttecken så gott som något!

Samtidigt kommer en flock korsnäbbar. De slår till i ett träd bara 6-7 m från mig. Nu blir det fågelfoto hann jag tänka, fick upp kameran bara för att  se dom flyga. När jag tar ner kameran ser jag anledningen! Lisa står glatt viftande på svansen under trädet! Det var trevliga gynnare tyckte hon säkert!

Mycket löv har fallit, men fortfarande riktigt grönt. Jag noterar att mycket asklöv fallit! De är sena ut och tidiga in!

Hur som helst, det är vackert ute! Det är bara det där med förkylningen!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar