torsdag 31 oktober 2013

Några dagar efter Simone


På min lilla tur ser jag att våtmarken i Glimminge åter är tillbaka. Den torkade bort tidigt i somras. Skönt med regnet.

Fågellivet inskränker sig till  de allestädes närvarande råkorna....det drog förbi en duvhök också, förstås.

En vacker liten grusväg slingrar sig upp till gårdarna där uppe.

En naturstaty pryder vid vägen....

....liksom den härliga gamla vagnen.

Här är en pil som inte stått emot Simones härjningar. Jag vet att det finns just nu 600 hushåll som ännu inte fått elen tillbaka, men vi har klarat oss bra!

Det har också rosbusken jag skrev om för någon vecka sedan gjort.

Det är bara att tacka för oktober och hälsa november välkommen!

2 kommentarer:

  1. Och rosen har väl fått tacka för sig...:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det tror jag inte! Bloggen ligger nere just nu på grund av sjukdom (lunginflammation) men börjar känna att jag är på G igen. Då ska jag ut och kolla på rosorna!

      Radera