torsdag 24 oktober 2013

Havet..och lite till!

Havet, denna ständigt föränderliga inspirationskälla! Idag, 17 grader varmt, tror knappt det är sant. Jag går strandpromenaden mellan Vårhallarna och Baskemölla. Långa, svepande vågor in mot stranden.

I horisonten siluetten av Stenshuvud

Vågbruset, solen, det ensamma trädet, det är så rofyllt, en och annan mås flyger förbi....

 ....ibland blir mötet hav och land, lite hårdare, brutalare, ganska kraftiga vattenkaskader trots det lugna havet....

.....än en gång står jag i beundran över det arbete som någon gjort utefter promenaden. Det sägs vara en pensionerad man som gjorde detta som ett slags terapiarbete!

Jag lämnar havet, vandrar genom stensötamarker, vackert grönskimrande i solljuset.

Här möter jag färska spår efter viltsvin. Det luktar t o m gris på platsen!

Lisa, min trogna kamrat på de här vandringarna, är lite sur, hon fick inte bada idag!

Det blir en bild till på rönnbärsklasar! Man måste njuta av hösten!

Ljuset? Jo, det finns i slutet av tunneln!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar